آموزش خودرو, نکات خودرویی

علائم خرابی سنسور دمای آب 

علائم خرابی سنسور دمای آب 
سنسور دمای مایع خنک کننده وظیفه نظارت بر دمای مایع خنک کننده در موتور خودرو را بر عهده دارد.
نظارت بر خنک کننده موتور ضروری است زیرا سوخت مورد نیاز موتور در هنگام سردی بیشتر است و هنگامی که موتور گرم است کمتر است.

علائم خرابی سنسور دمای آب

با اندازه گیری دمای مایع خنک کننده ، سنسور سیگنالی را به کامپیوتر خودرو منتقل می کند. سپس از این سیگنال برای تنظیم زمان موتور و تزریق سوخت استفاده می شود. این باعث می شود موتور بهینه کار کند.
اگر کامپیوتر تشخیص دهد که موتور بیش از حد گرم می شود ، تنظیمات عملکرد برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تنظیم می شود.
مهم است بدانید که اگر سنسور دمای خنک کننده خودرو شما خراب شود ، می تواند به موتور خودرو شما آسیب برساند. علائم زیر را نادیده نگیرید –

معایب خرابی سنسور دمای آب

علائم خرابی سنسور دمای آب 

یکی از اولین نشانه هایی که نشان می دهد سنسور دمای خنک کننده خراب است ، زمانی است که متوجه کاهش مصرف سوخت می شوید. دلیل این اتفاق به شرح زیر است:
سنسور معیوب ممکن است سیگنال اشتباهی را به رایانه ارسال کند و منجر به اشتباه محاسبه زمان موتور و محاسبه سوخت شود.
اگر رایانه سیگنال سرما را از سنسور معیوب دریافت کند ، این را به گونه ای تفسیر می کند که موتور سرد است و به تزریق سوخت بیشتر ادامه می دهد.
این عمل نه تنها منجر به مصرف سوخت ضعیف می شود بلکه مهمتر از همه ، می تواند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد.

روشن شدن چراغ چک موتور

اگر چراغ چک موتور شما شروع به چشمک زدن کرد ، این نیز می تواند نشان دهنده خرابی سنسور دمای خنک کننده باشد. هر زمان که این چراغ هشدار روشن می شود ، توصیه ما به صاحبان خودرو این است که فوراً آن را بررسی کنند تا از مشکلات احتمالی موتور جلوگیری شود.
بیشتر بدانید : معنی چراغهای پشت آمپر
اگر نمی توانید محرک هشدار “بررسی چراغ موتور” را بفهمید ، در اسرع وقت به یک مکانیک حرفه ای مراجعه کنید.

داغ شدن بیش از حد موتور

اگر سنسور دمای مایع خنک کننده خراب شود ، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور خودرو شود. در حالی که گاهی اوقات یک سنسور معیوب یک سیگنال سرد دائمی به موتور می فرستد ، می تواند یک سیگنال دائمی دائمی نیز ارسال کند.
رایانه دوباره سیگنال را اشتباه محاسبه می کند و باعث می شود موتور به جای خنک کردن آن داغ شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است خودرو خراب شود یا منجر به ضربه زدن به موتور شود.

دود سیاه ناشی از اگزوز

خروج دود سیاه از لوله اگزوز خودرو می تواند نشانه دیگری از خرابی یا خرابی سنسور دمای خنک کننده خودرو شما باشد. در اینجا آنچه اتفاق می افتد:
قرائت اشتباه از سنسور دمای مایع خنک کننده می تواند باعث محاسبه اشتباه موتور و ترکیب سوخت و هوا در موتور شود.
هر زمان که نسبت مخلوط هوا و سوخت متناسب نباشد و اگر مخلوط سوخت بیش از حد غنی شود ، سوخت نمی تواند درون محفظه احتراق بسوزد.
در نتیجه ، سوخت در لوله های خروجی خودرو می سوزد که باعث خروج دود سیاه از اگزوز می شود.
اگر میزان دود سیاه از خودرو زیاد است ، بهتر است سعی نکنید ماشین را رانندگی کنید.
اگر با اتومبیل خود متوجه این موضوع شدید ، سریعتر خودرو خود را بررسی کنید.
علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید

وظیفه سنسور دما آب یا فشنگی دمای آب

سنسور دمای مایع خنک کننده یک قطعه مهم برای اطمینان از عملکرد موتور شما در سطح مطلوب است. این بر اساس سیگنال های سنسور است که کامپیوتر ماشین زمان موتور و تزریق سوخت را محاسبه می کند. اگر سیگنال اشتباه باشد ، این محاسبه مهم اشتباه قضاوت می شود.

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا ، فوراً خودرو خود را بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی موتور جلوگیری شود.تعمیر و نگهداری اتومبیل با کارشناسان حرفه ای خودرو!

اگر مشکوک به مشکل سنسور دمای مایع خنک کننده هستید ، برای تشخیص سریع و حل مشکل از ما در ویرجینیا سرویس سرویس دیدن کنید. اگر به خدمات تعمیر اتومبیل دیگری احتیاج دارید یا حتی اگر به دنبال تعمیر و نگهداری معمولی هستید ، ما می توانیم به شما کمک کنیم.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *