آموزش خودرو, اخبار خودرو, بلاگ, نکات خودرویی

معرفی قطعات خودرو و کاربرد هر کدام  + تصاویر

معرفی قطعات خودرو و کاربر هر کدام

معرفی قطعات خودرو و کاربر هر کدام  :واقعاً چقدر در مورد عملکرد داخلی ماشین خود می دانید؟ آیا به محض باز کردن کاپوت، چشمان شما براق می شود؟ آیا دینام خود را از رادیاتور خود می شناسید؟

بسیاری از رانندگانی که عاشق پشت فرمان هستند هنوز نمی‌دانند زیر کاپوت چه خبر است.

معرفی قطعات خودرو و کاربر هر کدام

برای کمک به سرعت بخشیدن به شما، در اینجا راهنمای نهایی ما در مورد قطعات ضروری خودرو در خودروهای دستی و با سوخت سوخت است. دریابید که آنها چه کار می کنند، چگونه ممکن است اشتباه کنند و آیا باید خودتان سعی کنید آنها را اصلاح کنید.

باتری ماشین چیست؟

باتری ماشین چیست؟

یکی از بخش‌های بسیار مهم سیستم الکتریکی خودروی شما، باتری است که وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید، موتور را روشن می‌کند. در صورتی که دینام به کمک نیاز داشته باشد، منبع تغذیه پشتیبان برای وسایل الکترونیکی داخل خودرو فراهم می کند.

مشکلات باتری ماشین

متأسفانه، بسیاری از باتری ها ممکن است اشتباه کنند، بنابراین بهتر است بدانید در صورت وقوع بدترین اتفاق چه باید بکنید.

اگر ماشین شما روشن نمی شود، می تواند به این معنی باشد که باتری شما خالی است. موتور خود را از وسیله نقلیه دیگر یا استارت موتور پرش کنید و باتری شما در طول سفر دوباره شارژ می شود. هر چه سفر طولانی تر باشد، شارژ بیشتر است.

اگر موتور شما هنوز روشن نمی شود، احتمالاً علت آن جای دیگری است و باید توسط RAC (با شماره 03301 598 751 تماس بگیرید) یا یک گاراژ قابل اطمینان تشخیص داده شود.

دلیل خالی شدن باتری خودرو

با این حال، اگر خوب شروع شود، باید در وهله اول علت خالی شدن باتری را دریابید. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، رایج ترین آنها روشن ماندن چراغ ها و تخلیه باتری است.

در غیر این صورت ممکن است جایی در سیستم الکتریکی خودرو تخلیه شود یا البته خود باتری معیوب است و شارژ خود را نگه نمی دارد. ارزش این را دارد که باتری و سیستم شارژ به صورت حرفه ای آزمایش شوند زیرا این شامل بررسی تخلیه بیش از حد در سیستم می شود.

صفر تا صد معرفی اجزای خودرو

عدم استفاده همچنین باعث می شود باتری پس از مدتی خالی شود، بنابراین اگر وسیله نقلیه ای دارید که به ندرت استفاده می شود، مانند یک ماشین کلاسیک که برای موقعیت های خاص صرفه جویی می کنید، ارزش آن را دارد که روی شارژر/تهویه کننده باتری سرمایه گذاری کنید. این کار باتری را شارژ نگه می دارد و از سولفات شدن باتری ناشی از عدم فعالیت طولانی مدت جلوگیری می کند.

کارشناسان توصیه می کنند باتری خودروی خود را هر سه تا پنج سال یکبار تعویض کنید

آیا می توانم باتری ماشین را خودم تعمیر کنم؟

شما نمی‌توانید باتری را خودتان تعمیر کنید، اما می‌توانید باتری را با کم شدن شارژ شارژ یا راه‌اندازی کنید یا اگر خورده یا معیوب باشد، جایگزینی بخرید.

توزیع کننده خودرو چیست؟

معرفی قطعات خودرو و کاربر هر کدام

آنها در صورت نیاز ولتاژ بالا را از سیم پیچ احتراق به شمع ها هدایت می کنند. اگرچه بسیاری از خودروهای مدرن در واقع توزیع کننده ندارند، اما برای آنهایی که دارند، جزء اصلی فرآیند احتراق هستند.

مشکلات توزیع کننده خودرو

علاوه بر فرسودگی عمومی، محتمل‌ترین چیزی که اشتباه می‌کند، تجمع کثیفی و سایر لجن‌های موتور در درپوش توزیع‌کننده است که باعث ایجاد ایراد می‌شود. مطمئن شوید که آن را به طور منظم تمیز می کنید.

آیا می توانم خودم توزیع کننده خودرو را تعمیر کنم؟

ممکن است فقط درپوش توزیع کننده شما نیاز به تعمیر داشته باشد که به راحتی انجام می شود. با این حال، مکانیک ها توصیه می کنند که هر دو درپوش توزیع کننده و روتور را به طور همزمان بدون توجه به شرایط تغییر دهید.

دینام خودرو چیست؟

دینام خودرو چیست؟

در حالی که باتری وظیفه روشن کردن موتور شما را بر عهده دارد، دینام برق تمام وسایل الکترونیکی دیگری را که خودرو شما را مانند چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌ها روشن می‌کنند، تامین می‌کند. دینام شما همچنین باتری ماشین را شارژ نگه می دارد.

مشکلات دینام خودرو:

شاید با توجه به اهمیت آن، خیلی چیزها با دینام اشتباه کنند. خاموش شدن به این معنی است که چراغ هشدار باتری روشن می شود، موتور در نهایت از کار می افتد و ماشین شما می میرد – خبر بد.

جهت خرید تسمه دینام 206 تیپ 2 دانگیل کد 1565کلیک کنید 

جهت خریدتسمه دینام 206 تیپ 5 دانگیل کد 1575 کلیک کنید 

جهت خرید تسمه دینام 206 تیپ 2 دانگیل کد 1565کلیک کنید 

جهت خریدتسمه دینام 206 تیپ 5 دانگیل کد 1575 کلیک کنید 

متأسفانه، این احتمال وجود دارد که هشدار زیادی دریافت نکنید که دینام شما در شرف از کار افتادن است، اما خوشبختانه اغلب یک جزء واحد از دینام است که می رود، بنابراین نیازی به تعویض کل دستگاه ندارید.

مشکلات مربوط به دینام شامل ساییدگی یا شل شدن تسمه های محرک، فرسوده شدن یاتاقان ها و خطاهای کانکتور می باشد.

آیا می توانم دینام ماشین را خودم تعمیر کنم؟

تعویض دینام در برخی از مدل های قدیمی می تواند ساده باشد، به شرطی که ابزار و دانش لازم برای انجام کار را داشته باشید، اما در برخی دیگر، این کار فقط یک کار گاراژی است.

هنگام تعویض دینام خطر ایمنی وجود دارد، بنابراین قبل از اقدام باید مطمئن باشید که می توانید کار را به درستی انجام دهید.

رادیاتور ماشین چیست؟

رادیاتور ماشین چیست؟

رادیاتور که بخشی جدایی ناپذیر از سیستم خنک‌کننده موتور شماست، با خنک کردن مایع خنک‌کننده داغی که از موتور می‌آید، قبل از بازگرداندن آن به داخل، از داغ شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند.

مشکلات رادیاتور ماشین

خوشبختانه، رادیاتورها به طور متوسط ​​حدود یک دهه عمر می کنند. این بدان معنا نیست که شما قطعاً از مشکلات خلاص خواهید شد، زیرا نشت، زنگ زدگی، گرمای بیش از حد و رسوبات معدنی می توانند همه آنها را با ایرادات مواجه کند.

اگر دمای سنج شما دمای بالایی را نشان می‌دهد یا اگر مایع خنک‌کننده روی زمین زیر خودرو شما نشت می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در رادیاتور شما باشد که باید مراقب آن باشید.

آیا می توانم رادیاتور ماشین را خودم تعمیر کنم؟

که بستگی دارد. اگر به سادگی مایع خنک کننده کم شده است، آن را شارژ کنید.

با این حال، اگر رادیاتور شما نشتی دارد، اغلب بهترین راه برای تعمیر آن این است که به سادگی آن را با رادیاتور جدید جایگزین کنید و این به یک متخصص نیاز دارد، بنابراین یک گاراژ محلی پیدا کنید.

نحوه بررسی مایع خنک کننده موتور

چرا ماشین من این صدا را ایجاد می کند؟ راهنمای صداهای غیرعادی وسایل نقلیه

نحوه انجام یک چرخش سه نقطه ای – راهنمای رانندگی

ترموستات خودرو چیست؟

ترموستات خودرو چیست؟

درست مانند ترموستات شما در خانه، ترموستات موجود در ماشین شما به تنظیم دمای موتور شما کمک می کند و جریان مایع خنک کننده را در صورت نیاز مدیریت می کند تا موتور شما سریعتر گرم شود یا در صورت گرم شدن بیش از حد خنک شود.

مشکلات ترموستات خودرو

معمولاً دو چیز در مورد ترموستات ها مشکل دارد – آنها یا در حالت باز گیر می کنند یا در حالت بسته گیر می کنند.

خیلی سریعتر متوجه خواهید شد که یک ترموستات در حالت بسته گیر کرده است، زیرا دماسنج ماشین شما به سرعت قرمز می شود و در صورت ادامه رانندگی می توانید در عرض چند دقیقه به موتور خود آسیب برسانید.

آیا می توانم ترموستات ماشین را خودم تعمیر کنم؟

تعویض ترموستات در وسایل نقلیه مدرن باید به تعمیرگاه های حرفه ای واگذار شود.

شمع چیست؟

شمع چیست؟

شمع بخشی از سیستم جرقه زنی خودرو شما است – جرقه ای را فراهم می کند که باعث ایجاد احتراق در موتور می شود و به ماشین شما اجازه حرکت می دهد.

مشکلات شمع

شمع‌ها بخشی از خودروی شما هستند که به خوبی استفاده می‌شوند، فرسودگی زیادی دارند و الکترودهای شمع‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی، مکانیک ها پیشنهاد می کنند هر 30000 مایل آنها را تعویض کنید.

شمع‌ها همچنین در صورت نشت روغن در موتور شما آسیب خواهند دید، بنابراین اگر قبل از 30000 مایل شروع به خرابی کنند، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل اساسی دیگری باشد.

آیا می توانم شمع را خودم تعمیر کنم؟

اگر ابزار مناسبی دارید – از جمله آچار گشتاور، آچار سوکت شمع، تیغه های حسگر و البته شمع های جدید – باید بتوانید خودتان شمع های خود را تعویض کنید.

ابتدا سرنخ های HT را بردارید و پس از بازکردن دوشاخه ها، محل را کاملا تمیز کنید. شکاف الکترود دوشاخه های جدید را با استفاده از تیغه های حسگر قبل از آماده سازی و دوباره پیچ کردن آنها بررسی کنید.

مطمئن نیستید که خودتان می توانید این کار را انجام دهید؟ شما تنها نیستید، اکنون یک گاراژ مورد تایید RAC در نزدیکی خود پیدا کنید.

کویل جرقه زنی چیست؟

کویل جرقه زنی چیست؟

یکی دیگر از بخش های مهم سیستم جرقه زنی خودروی شما، سیم پیچ جرقه زنی ولتاژ بالا (حدود 30000 ولت) است که شمع های موتور شما برای ایجاد جرقه نیاز دارند.

مشکلات کویل جرقه زنی

اگر خودروی شما زیاد نتیجه معکوس می‌دهد یا از کار می‌افتد، می‌تواند نشانه‌ای از معیوب بودن کول احتراق شما باشد و باعث می‌شود شمع‌ها به طور نامنظم مشتعل شوند.

مانند شمع‌ها، کویل‌های احتراق مستعد ساییدگی و پارگی عمومی هستند، اگرچه مکانیک‌ها فقط یک کویل احتراق جدید را در هر 100000 مایل توصیه می‌کنند، یک سیم‌پیچ معیوب می‌تواند نشان دهنده آسیب ناشی از نشت مایعات در موتور باشد.

آیا می توانم کویل احتراق را خودم تعمیر کنم؟

اگر نوع سیم پیچ شما از نوع است که مستقیماً روی هر شمع قرار می گیرد (گاهی اوقات به عنوان نوع “کویل در هر شمع” شناخته می شود) مانند تصویر بالا، بله، جدا کردن کانکتور و جدا کردن واحد سیم پیچ نسبتاً آسان است. اگر وسیله نقلیه شما نوع دیگری از سیستم کویل جرقه زنی دارد، باید توسط یک تکنسین ماهر تعویض شود.

اگر ترجیح می دهید آن را به یک حرفه ای بسپارید، شبکه گاراژ مورد تایید RAC ما را بررسی کنید.

لاستیک ها چیست؟

لاستیک ها چیست؟

لاستیک های اتومبیل شما حلقه های لاستیکی و باد شده ای هستند که چرخ های شما را احاطه کرده اند. آنها تنها نقطه تماس ماشین شما با جاده و از پیچ های تند تا طاعون هستند

چاله‌ها، روزانه چیزهای زیادی را تحمل می‌کنند، بنابراین باید مراقب آنها باشید.

مشکلات لاستیک

کل وزن خودروی شما توسط فشار هوای لاستیک‌های شما پشتیبانی می‌شود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تایرهایی که به خوبی نگهداری نمی‌شوند می‌توانند از نظر مسافت پیموده شده در هر باک، حدود 3 درصد هزینه داشته باشند.

پنچر شدن یا بادکردن لاستیک می‌تواند حتی جدی‌تر باشد، اما اگر لاستیک‌های خود را به‌درستی نگهداری کنید و با مشاهده علائم ساییدگی آن‌ها را تعویض کنید، می‌توان از آن جلوگیری کرد. مطمئن شوید که همیشه یک یدکی کاملاً کارآمد فقط در صورت نیاز دارید.

آیا می توانم لاستیک ها را خودم تعمیر کنم؟

تعویض لاستیک می تواند نسبتاً ساده باشد به شرط اینکه بدانید در حال انجام چه کاری هستید

لاستیک زاپاس چیست؟

لاستیک زاپاس چیست؟

لاستیک زاپاس که معمولاً در صندوق عقب اتومبیل شما قرار می گیرد، یک نوع چرخ و لاستیک با اندازه کامل یا فشرده «Space Saver» است که در صورت پنچر شدن یا ترکیدن یکی از لاستیک های شما و نیاز به تعویض فوری حمل می شود.

مشکلات لاستیک زاپاس

اگر از زاپاس جمع و جور استفاده می کنید، اکثر سازندگان توصیه می کنند که فقط در مسافت های محدود و با سرعت کمتر از 50 مایل در ساعت رانندگی کنید، زیرا این لاستیک ها برای استفاده طولانی مدت طراحی نشده اند.

هنگامی که از لوازم یدکی خود استفاده کردید، باید آن را در اسرع وقت تعویض کنید تا مطمئن شوید که در صورت آسیب دیدگی یک تخت دیگر یا منفجر شدن در جاده، یک جایگزین کاملاً کارآمد خواهید داشت.

آیا می توانم لاستیک زاپاس را خودم تعمیر کنم؟

گرفتن لاستیک زاپاس جایگزین آسان است، فقط چرخ زاپاس خود را به فروشنده لاستیک محلی یا گاراژ محلی خود ببرید که می تواند برای شما تهیه کند و مناسب باشد.

کمک فنرها چیست؟

کمک فنرها چیست؟

کمک فنرها، بخش مهمی از سیستم تعلیق شما، همان کاری را انجام می دهند که نامشان نشان می دهد: ضربه های ناشی از دست اندازها، چاله ها و سایر نقص های جاده را جذب می کنند تا کمک کنند تایرهای شما همیشه در تماس با زمین باشند. این همچنین یک تجربه رانندگی راحت را برای شما و مسافرانتان فراهم می کند.

 

مشکلات کمک فنر

اگر ماشین شما در حین رانندگی می لرزد یا صدا می زند یا در هنگام ترمز گیری تمایل دارد به یک سمت حرکت کند، ممکن است با کمک فنرهای خود مشکل داشته باشید و باید در اسرع وقت آنها را بررسی کنید.

این مسائل می تواند مربوط به چیز ساده ای مانند ساییدگی و پارگی عمومی باشد، یا می تواند نشانه ای از پارگی مهر و موم یا نشتی در خود کمک فنر باشد.

جهت خرید کمک فنر عقب پراید CNG کلیک کنید

جهت خرید کمک فنر عقب پراید کلیک کنید

آیا می توانم کمک فنرها را خودم تعمیر کنم؟

اگرچه ممکن است بتوان کمک فنرهای معیوب را تعمیر کرد، اما مکانیک ها توصیه می کنند که هر چهار کمک فنر را به طور همزمان تعویض کنید تا اطمینان حاصل شود که وسیله نقلیه شما تعادل مناسب را حفظ می کند.

کمک فنرها فقط باید توسط تکنسین های ماهر در مراکز تعمیرات حرفه ای یا گاراژها تعویض شوند. آنها معمولاً به صورت جفت نصب می شوند تا از ویژگی های حمل و نقل یکسان اطمینان حاصل شود.

برای جلوگیری از خطر، از یک متخصص بخواهید تا شما را بررسی کند.

ترمز چیست؟

ترمز چیست؟

واضح است که یکی از مهمترین ویژگی های ایمنی، ترمزها باعث کاهش سرعت خودرو یا توقف آن در هنگام اعمال فشار به پدال ترمز می شود.

مشکلات ترمز

یک سیستم ترمز معمولی از یک دیسک ترمز (یا روتور)، یک کالیپر ترمز و یک جفت لنت ترمز برای هر چرخ خودرو تشکیل شده است (برخی از وسایل نقلیه ممکن است دارای ترتیب ترمز درام برای چرخ های عقب باشند).

مشکلات ترمزهای شما می تواند از چیزهای ساده، مانند کم شدن روغن ترمز، تا کالیپر ترمز چسبنده که می تواند ماشین شما را هنگام ترمز به سمت یک طرف جاده بکشد، متغیر باشد.

شایع ترین مشکل سیستم ترمز شما احتمالاً ناشی از فرسوده شدن لنت ترمز است که مکانیک ها توصیه می کنند هر 25000 مایل آن را تعویض کنید – اگرچه مشخص شده است که آنها باید پس از 15000 مایل تعویض شوند.

خیلی به نحوه رانندگی وسیله نقلیه بستگی دارد. ترمز شدید و شدید عمر لنت ترمز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر لنت ها در صورت لزوم تعویض نشوند، دیسک های ترمز نیز اغلب نیاز به تعویض دارند.

سرویس منظم به عملکرد صحیح سیستم ترمز شما کمک می کند. دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر با فروشنده خود مشورت کنید.

آیا می توانم ترمزها را خودم تعمیر کنم؟

این بستگی به مشکل آنها دارد. اگر روغن ترمز شما کم است، شارژ کردن آن ساده است، اما تعویض لنت ترمز یا دیسک ترمز به مهارت ها و دانش تخصصی و همچنین تجهیزات نیاز دارد و باید به تکنسین های ذیصلاح سپرده شود.

اگر فکر می کنید مشکل جدی تری وجود دارد، باید در اسرع وقت ماشین خود را در گاراژ بررسی کنید. ترمزها از ویژگی های ایمنی ضروری هستند و اگر سیستم ترمز شما به درستی کار نکند ممکن است خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید.

فیلتر هوای موتور چیست؟

فیلتر هوای موتور چیست؟

فیلتر هوای موتور شما از ورود هر گونه زباله یا کثیفی به داخل i جلوگیری می کند

نباید با فیلتر هوای کابین اشتباه گرفته شود، که از ورود گرد و غبار یا گرده به داخل کابین از طریق دریچه های تهویه مطبوع و گرما جلوگیری می کند.

مشکلات فیلتر هوای موتور

با گذشت زمان، فیلترهای هوا با گرد و غبار و کثیفی مسدود می‌شوند و گرفتگی فیلتر می‌تواند منجر به تعدادی علائم از جمله کاهش مصرف سوخت، صداهای غیرمعمول موتور و دود سیاه از لوله اگزوز شود.

به طور متوسط، یک فیلتر هوا قبل از نیاز به تعویض حدود 30000 مایل یا سه سال (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد) دوام می آورد، اگرچه ممکن است در صورت رانندگی زیاد خودرو در ترافیک سنگین، این میزان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

آیا می توانم فیلتر هوای موتور را خودم تعمیر کنم؟

بله، اگر فکر می‌کنید فیلتر شما نیاز به تعویض دارد، کافی است فیلتر را (معمولاً در یک جعبه سیاه زیر کاپوت) بیابید و آن را بردارید و قبل از قرار دادن فیلتر و بستن جعبه آن را یادداشت کنید.

مبدل کاتالیزوری چیست؟

مبدل کاتالیزوری چیست؟

مبدل‌های کاتالیزوری (یا «گربه‌ها») اساساً دود اگزوز اتومبیل شما را تمیز می‌کنند و هیدروکربن‌های مضر، مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن را که اتومبیل شما از طریق لوله اگزوز خود در اتمسفر آزاد می‌کند تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مشکلات مبدل کاتالیزوری

مبدل‌های کاتالیزوری اغلب تا 10 سال یا بیشتر دوام می‌آورند، اما ممکن است به دلیل نقص‌های مختلف در سیستم مدیریت موتور، آلوده، گرفتگی یا داغ شوند. این می تواند باعث شود که گربه جریان گازهای عبوری از اگزوز را محدود کند و بر راندمان موتور شما تأثیر بگذارد و باعث کندی موتور و حتی خرابی شود.

اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیب یابی داخلی هستند که به این معنی است که در صورت بروز مشکل، چراغ هشدار روی داشبورد شما چشمک می زند.

در بیشتر موارد، می‌توانید به رانندگی ادامه دهید، مگر اینکه عملکرد موتور به شدت کاهش یابد، اما باید خودروی خود را در اسرع وقت توسط یک تعمیرگاه یا فروشنده حرفه‌ای بررسی کنید. علاوه بر این، آلاینده‌های خروجی از اگزوز شما در طول فرآیند MOT بررسی می‌شوند و اگر کمتر از حداقل الزامات باشند، در آزمایش شکست خواهند خورد.

چک لیست MOT و راهنمای جامع

آیا می توانم مبدل کاتالیزوری را خودم تعمیر کنم؟

خیر، اگر مبدل کاتالیزوری معیوب یا آسیب دیده باشد، نیاز به تعویض دارد. اما می توانید با استفاده از محصولات تخصصی که برای این منظور طراحی شده اند، مانند پاک کننده سیستم سوخت DIY ما، به حفظ عملکرد آن کمک کنید.

معرفی قطعات خودرو و کاربر هر کدام

کلاچ چیست؟

کلاچ چیست؟

برای خودروهایی که گیربکس دستی دارند، کلاچ موتور و گیربکس را به هم متصل می کند تا مطمئن شود خودرو به آرامی از میان دنده ها حرکت می کند. خودروهای با گیربکس اتوماتیک مکانیسم متفاوتی برای دستیابی به این هدف دارند.

مشکلات کلاچ

علائم معمولی عیوب کلاچ عبارتند از: «لغزش» (یعنی باعث از دست دادن لحظه ای شتاب)، جیغ، مشکل در انتخاب/تعویض دنده یا احساس «فلاپی» یا سفت شدن پدال کلاچ شما.

آیا می توانم یک کلاچ را خودم تعمیر کنم؟

به غیر از پر کردن مخزن مایع کلاچ (اگر کلاچ هیدرولیک دارید) برای رفع ایراد مربوط به کلاچ کار بسیار کمی می توانید انجام دهید. تعویض کلاچ یک تعمیر تخصصی است و باید به یک گاراژ قابل اعتماد سپرده شود تا با آن برخورد کند.

کلاچ معیوب یکی از رایج ترین دلایل خرابی است، بنابراین اگر در حال حاضر به کمک نیاز دارید با RAC با شماره 03301 598 751 تماس بگیرید، چه عضو هستید یا نه.

گیربکس چیست؟

گیربکس چیست؟

گیربکس که به عنوان گیربکس نیز شناخته می شود، نیروی تولید شده توسط موتور را از طریق مجموعه دنده ها به چرخ های جاده منتقل می کند.

مشکلات گیربکس:

ایرادات مختلفی ممکن است در گیربکس رخ دهد اما به دلیل سایش عمومی در دنده ها یا مکانیزم ها یا در مورد اتومات ها، مشکلات روغن گیربکس است.

اگر مشکل مایع است، ممکن است به این معنی باشد که شما در حال اتمام هستید یا نشتی دارید. اگر مایعات خود را به اندازه کافی به طور منظم تغییر ندهید، می تواند منجر به مسدود شدن خط انتقال شود که می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

جهت خرید گیربکس کامل پراید کلیک کنید

جهت خرید گیربکس پژو 405 XU7 کلیک کنید

آیا می توانم گیربکس را خودم تعمیر کنم؟

با توجه به طراحی و ساخت گیربکس ها، عملاً هیچ امکانی برای انجام تعمیرات DIY وجود ندارد. مانند بسیاری از قطعات اصلی، سرویس منظم برای جلوگیری از بروز مشکلات و خطاهای پیش از موعد کلیدی است.

واترپمپ خودرو چیست؟

واترپمپ خودرو چیست؟

بخشی از سیستم خنک کننده موتور شما، یک پمپ آب، مایع خنک کننده را در اطراف موتور (جایی که گرما را جذب می کند) و از طریق رادیاتور (جایی که گرما را دفع می کند) به گردش در می آورد. این کار باعث می شود موتور در دمای مطلوب خود کار کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

جهت خرید  واتر پمپ پراید کلیک کنید.

جهت خرید  واتر پمپ تیبا کلیک کنید.

مشکلات واتر پمپ خودرو

پمپ های آب چه مکانیکی و چه الکتریکی، مستعد خرابی هستند، به خصوص در وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده بیشتر.

عیوب معمولی شامل نشتی از سیل یا ترک های شکست خورده و خرابی بلبرینگ است. هر کدام از این مسائل s به این معنی است که برای بازگرداندن شما به جاده به یک پمپ جدید و یک مخزن خنک کننده تازه نیاز خواهید داشت.

کمپرسور تهویه مطبوع چیست؟

کمپرسور تهویه مطبوع چیست؟

کمپرسور تهویه مطبوع بخشی جدایی ناپذیر از سیستم تهویه مطبوع است که مایع خنک کننده را قبل از رفتن به کندانسور فشرده می کند و به خنک شدن کابین شما کمک می کند.

مشکلات کمپرسور تهویه مطبوع:

اگر با سیستم تهویه مطبوع خود مشکل دارید، احتمالاً نشتی وجود دارد. با این حال، اگر نشتی وجود نداشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که کمپرسور شما کار نمی کند.

متأسفانه، مواردی وجود دارد که ممکن است در کمپرسور شما مشکل ایجاد کند – از شکستگی مهر و موم گرفته تا مکانیزم خرابی – و این مشکلات احتمالاً به این معنی است که شما به یک واحد کمپرسور کاملاً جدید نیاز دارید.

آیا می توانم کمپرسور تهویه مطبوع را خودم تعمیر کنم؟

خبر خوب این است که کمپرسورهای تهویه مطبوع معمولاً در طول عمر یک خودرو دوام می آورند. خبر بد این است که می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین چیزها برای تعمیر خود باشد، بنابراین بهتر است به یک متخصص در گاراژ اجازه دهید از آن مراقبت کند.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “معرفی قطعات خودرو و کاربرد هر کدام  + تصاویر

  1. هلیا تهرانی گفت:

    عالی بود.
    اطلاعات مهم و کاربردی و مفیدی بود.

    1. acampart گفت:

      با سلام
      تیم آکام پارت بسیار خوشحال است که توتنسته خواسته های کاربران خود را برآورده کند.
      ممنون از انرژی خوبتون که به تیم ما منتقل کردید.

  2. فاطمه کرامتی فر گفت:

    بسیار عالی بود. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *