آموزش خودرو, اخبار خودرو, بلاگ, نکات خودرویی

واتر پمپ خودرو  چه کاری انجام می دهد؟

واتر پمپ خودرو  چه کاری انجام می دهد؟

واتر پمپ خودرو  چه کاری انجام می دهد؟

هدف واتر پمپ حرکت مایع خنک کننده در اطراف موتور است تا بتواند گرما را از بلوک داغ موتور به رادیاتور منتقل کند و در آنجا با هوا خنک شود.

واتر پمپ خودرو  چه کاری انجام می دهد؟

واتر پمپ بسته به نحوه رانندگی وسیله نقلیه، سرعت جریان مایع خنک کننده در اطراف موتور را افزایش یا کاهش می دهد. در دورهای بالای موتور، مانند رانندگی با سرعت یا کشیدن بار سنگین، پمپ سخت‌تر کار می‌کند تا مایع خنک‌کننده را سریع‌تر به اطراف موتور فشار دهد و به رادیاتور برگردد. در دورهای پایین تر، پمپ جریان مایع خنک کننده را کاهش می دهد و این به حفظ دمای ثابت موتور کمک می کند.

یک واتر پمپ که به درستی کار می کند، آب خنک (ماده خنک کننده) را به قسمت های داغ موتور می رساند و سپس آن را به رادیاتور برمی گرداند تا گرما از موتور خارج شود.

شما قادر خواهید بود واتر پمپ معیوب را شناسایی کنید زیرا موتور بیش از حد گرم می شود. اگر متوجه این موضوع شدید باید فورا اقدام کنید.

نشانه های خرابی واتر پمپ چیست؟

نشانه های خرابی واتر پمپ چیست؟

1. نشتی مایع خنک کننده در جلو و مرکز ماشین شما در واتر پمپ

به طور کلی واتر پمپ در جلو و مرکز محفظه موتور ماشین شما قرار دارد. نشتی در این ناحیه نشانه احتمالی خرابی واتر پمپ است.

نشتی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که واشرها و مهر و موم‌هایی که واتر پمپ را به سیستم خنک‌کننده متصل می‌کنند، با افزایش سن از کار می‌افتند و باعث نشت مایع خنک‌کننده و گودال شدن در زیر موتور می‌شوند.

مطمئن شوید که مشکلات واتر پمپ شما به نشت مایع خنک کننده تبدیل نمی شود

بیشتر بخوانید : زمان تعویض تسمه تایم و علایم خرابی

هنگامی که بدنه واتر پمپ نشتی داشته باشد، این می تواند به یک مشکل جدی تر تبدیل شود. اگر این را نادیده بگیرید، موتور به دلیل جریان بد مایع خنک‌کننده بیش از حد گرم می‌شود که باعث آسیب بیشتر به بلوک و سر موتور می‌شود و در نهایت موتور را خراب می‌کند.

به حوضچه های مایع خنک کننده زیر موتور، معمولاً مایع سبز یا قرمز توجه کنید. اگر این را مشاهده کردید، وقت آن است که K-Seal Coolant Leak Repair را اضافه کنید تا مشکل واتر پمپ را سریع برطرف کنید.

2. قرقره واتر پمپ شل است و صدای ناله می دهد در واتر پمپ

اگر می توانید صدای بلندی را از زیر کاپوت بشنوید، ممکن است به تسمه واتر پمپ شل شده باشد. اگر این را نادیده بگیرید، در نهایت به واتر پمپ آسیب می‌رسانید، به این معنی که به یک واتر پمپ کاملاً جدید نیاز خواهید داشت. در اسرع وقت آن را توسط مکانیک حرفه ای مشاهده کنید.

3. موتور بیش از حد گرم می شود(واتر پمپ)

اگر یک واتر پمپ نشتی داشته باشد، نمی تواند مایع خنک کننده را به طور موثر در اطراف موتور حرکت دهد. اگر این اتفاق بیفتد موتور داغتر می شود و در نهایت بیش از حد گرم می شود. ابتدا دماسنج قرمز می شود، سپس بخار را از زیر کاپوت مشاهده خواهید کرد.

اگر هیچ کاری انجام ندهید گران تمام می شود، یک موتور بیش از حد گرم می تواند هزاران دلار هزینه تعمیرات برای شما داشته باشد.

چگونه مشکلات واتر پمپ خود را سریع حل کنیم

اگر مشکوک به نشتی واتر پمپ یا هر نشتی دیگری در سیستم خنک کننده هستید، اکنون K-Seal را به سیستم خنک کننده اضافه کنید. مشکلات سیستم خنک کننده و واتر پمپ شما را سریع حل می کند.

واتر پمپ پراید

واتر پمپ تیبا

درب رادیات پراید فلزی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *