آموزش خودرو, نکات خودرویی

زمان تعویض واشر سرسیلندر 

زمان تعویض واشر سرسیلندر 

زمان تعویض واشر سرسیلندر : در سال های اخیر بیش از 20 درصد از تصادفات رانندگی به دلیل مشکلات ترمز بوده است. بررسی کنید که آیا سیلندر اصلی ترمز شما خراب است و بلافاصله آن را تعویض کنید.

هر روز در جاده با موقعیت‌هایی روبرو می‌شویم که اگر ترمزهایمان طبق برنامه کار نکنند، با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

بین سال های 2005 تا 2007، 22 درصد از تصادفات ایالات متحده ناشی از مسائل مربوط به ترمز بوده است.

وظیفه سیلندر اصلی ترمز

زمان تعویض واشر سرسیلندر 

یک جزء، سیلندر اصلی ترمز، وظیفه ارسال مایع ترمز را از طریق خطوط ترمز به کالیپر بر عهده دارد. این به آن اجازه می دهد تا لنت ها را در برابر روتورها فشار دهد، که باعث ایجاد اصطکاک و کاهش سرعت خودرو می شود.

آیا نمی دانید چگونه می توانید تشخیص دهید که سیلندر اصلی شما نیاز به تعویض دارد؟

علائم عبارتند از ظاهر شدن چراغ ترمز، پدال اسفنجی، یا اگر با فشار دادن به زمین فرو برود. یکی از مشکلات احتمالی، ساییدگی مهر و موم است که می تواند آلاینده ها را وارد سیستم کند. این همچنین ممکن است باعث نشتی شود، به این معنی که مایع ترمز کافی برای عملکرد سیلندر اصلی وجود ندارد.

فهمیدن اینکه ترمزهای شما آنطور که می خواهید کار نمی کند می تواند هشدار دهنده باشد.

خوشبختانه، در این راهنما، نحوه تشخیص اینکه سیلندر اصلی شما نیاز به تعویض دارد، به تفصیل توضیح خواهیم داد.

اما ابتدا، اجازه دهید نگاهی دقیق به این کنیم که سیلندر اصلی چیست و چگونه کار می کند.

سرسیلندر اصلی چیست؟

سیلندر اصلی ترمز

اجزای زیادی برای یک سیستم ترمز دیسکی مدرن وجود دارد، از جمله سیلندر اصلی، لنت ترمز، کالیپر و روتور.

هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندر اصلی روغن ترمز تحت فشار را به کالیپر می فرستد. سپس کولیس لنت ها را روی روتور فشار می دهد و باعث ایجاد اصطکاک و کاهش سرعت چرخش می شود.

همانطور که می بینید، اولین مرحله در این فرآیند این است که کالیپر مایع ترمز ارسال شده از سیلندر اصلی را دریافت می کند. اگر مشکلی در سیلندر اصلی وجود داشته باشد، بقیه سیستم نمی تواند کار کند.

سیلندر اصلی ترمز فلزی

این سیستم به این صورت عمل می کند: پدال ترمز مستقیماً به چیزی که به آن میله فشاری معروف است متصل می شود. هنگامی که روی پدال ترمز قدم می گذارید، میله فشار را بیشتر به داخل سیلندر اصلی مهر و موم شده فشار می دهد. در داخل سیلندر اصلی دو پیستون و دو فنر وجود دارد که میله فشار بر روی آنها فشار می دهد.

زمان تعویض واشر سرسیلندر

به آن یک مخزن پر از روغن ترمز متصل است که از طریق پورت های کوچک سیلندر اصلی را پر می کند. این پورت ها به طور منظم بسته می شوند، اما هنگامی که میله فشار بر روی پیستون ها و فنرها فشار داده می شود، باعث باز شدن آنها می شود و باعث می شود که مایع وارد شود.

سپس مایع از طریق خطوط ترمز به کالیپرها فرستاده می شود و به آنها اجازه می دهد تا روند ترمز را ادامه دهند. هنگامی که پدال ترمز را رها کردید، فنرها آن را به حالت عادی خود باز می‌گردانند.

سرسیلندر اصلی چیست؟

علادم تعویض یا تعمیر سیلندر

اگر وسیله نقلیه شما مجهز به سنسورهای روغن ترمز یا فشار باشد، اگر هر یک از آنها خیلی پایین بیفتد، احتمالاً هشدار می دهد. این کار را از طریق یک نشانگر خاص “چراغ ترمز” یا چراغ چک موتور انجام می دهد.

اگر نشانگر چراغ ترمز را روشن کند، حداقل می دانید که کدام سیستم مشکل دارد. اگر فقط چراغ چک موتور را روشن می کند، باید از سنسور OBD2 استفاده کنید یا آن را به مغازه ببرید تا علت دقیق آن را تشخیص دهید.

باید به خاطر داشته باشید که سیلندر اصلی برای عملکرد سیستم ترمز شما الزامی است. به همین دلیل، قبل از اینکه به اتفاق بدتری منجر شود، حتما با آن مقابله کنید.

فرو رفتن پدال ترمز یا اسفنجی بودن

در اینجا یک مورد آسان برای توجه وجود دارد. اگر روی پدال پا می گذارید و احساس می کنید که له شده، اسفنجی است یا واکنش کمتری دارد، احتمالاً مشکلی در سیلندر اصلی وجود دارد. پدال ترمز نیز ممکن است غرق شود، به این معنی که به حالت عادی خود باز نمی گردد.

بیشتر بخوانید : علائم خرابی واشر سرسیلندر

این معمولاً به دلیل مشکل در مهر و موم های داخل رخ می دهد. هدف آنها این است که مایع را در داخل نگه دارند تا نشت نکند. اگر فرسوده یا آسیب دیده باشند، مایع به بیرون نفوذ می کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، کولیس‌ها به اندازه کافی برای فشار دادن روتورها و کاهش سرعت خودرو شما را دریافت نمی‌کنند.

مایع ترمز کم است

سه دلیل وجود دارد که متوجه می شوید روغن ترمز خودروی شما کم است.

روغن ترمز

اولین مورد فراموش کردن اضافه کردن موارد بیشتر است که باید هر 2 سال یا بیشتر انجام شود. دومی شبیه به آخرین علامت است – نشتی به دلیل فرسوده یا آسیب دیده مهر و موم. مورد سوم این است که اتصال مخزن ایمن نیست، به این معنی که مایع قبل از رسیدن به سیلندر اصلی به بیرون تراوش می کند.

زمان تعویض واشر سرسیلندر

آخرین چیزی که می خواهید خرابی کامل ترمز است که می تواند فاجعه بار باشد. در عوض، وقتی شک دارید، سطح مایعات خود را بررسی کنید.

برای انجام این کار، کافی است درپوش سیلندر اصلی را در بالای مخزن قرار دهید و با خواندن سطوح کناری مطمئن شوید که پایین نیست. معمولاً در جلوی پدال ترمز در نزدیکی دیوار آتش بین کابین و موتور یافت می شود.

آلاینده های موجود در مایع ترمز

سرسیلندر اصلی چیست؟

در اینجا یکی دیگر از مهر و موم های فرسوده یا آسیب دیده است – آلاینده های موجود در روغن ترمز. این مهر و موم نه تنها از ماندن مایع در داخل اطمینان نمی دهد، بلکه چیزهایی مانند dir را نیز حفظ می کند

این معمولاً با پدال ترمز کم‌تر واکنش نشان می‌دهد، به این معنی که برای به دست آوردن نتایج مشابه باید بیشتر فشار دهید.

همچنین می توانید مایع را به صورت بصری بررسی کنید تا از رنگ صحیح آن اطمینان حاصل کنید. باید واضح باشد، شاید با رنگ زرد کمی. اگر قهوه ای تیره یا سیاه است، پس روغن ترمز شما آلوده است. همچنین ممکن است متوجه وجود اسلحه در پایین درپوش سیلندر اصلی شوید.

سیلندر اصلی ترمز خودرو

هزینه تعویض سیلندر اصلی ترمز بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما بین 300 تا 800 دلار است.

شما همچنین ممکن است فقط نیاز به شستشوی سیستم خود داشته باشید، به این معنی که آنها مایع قدیمی را خالی کرده و آن را با مایع تازه جدید جایگزین می کنند. این سرویس معمولاً بین 70 تا 100 دلار متغیر است.

برای تعمیر سیلندر اصلی، که معمولاً به معنای تعویض مهر و موم است، می توانید بین 200 تا 300 دلار هزینه کنید.

آخرین چیزی که می خواهید این است که در موقعیتی قرار بگیرید که ترمزهای شما خاموش شوند. این خیلی خطرناکه

در عوض، اگر متوجه علائمی شدید که نشان می دهد شکست خورده است. مانند چراغ چک موتور، ترمزهای با واکنش کمتر یا روغن ترمز تغییر رنگ، مراقب آن باشید. صرف چند صد دلار برای حل این مشکل بسیار ساده تر از تصادف است.

سرسیلندر کامل 405

سرسیلندر کامل پژو پارس XU7

سرسیلندر کامل سمند XU7

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *