دسته‌بندی نشده

تعمیر جعبه فرمان خودرو

تعمیر جعبه فرمان خودرو

تعمیر جعبه فرمان خودرو : جعبه  فرمان شبیه یک لوله فلزی بلند است که در نزدیکی جلوی وسیله نقلیه شما قرار دارد. جعبه  فرمان به عنوان قلب سیستم فرمان خودرو شما عمل می کند و با چرخ دنده پینیون کار می کند تا امکان چرخش صاف و دقیق خودرو را فراهم کند.

 تعمیر جعبه فرمان

با چرخش دنده پینیون، جعبه  فرمان بین دو چرخ جلو به چپ یا راست حرکت می کند. این کار ورودی چرخ‌های فرمان را به انرژی منتقل می‌کند که چرخ‌های جلوی خودروی شما را به سمت هدایت حرکت می‌دهد.

در خودروهای دارای فرمان برقی، از پمپ فرمان برای تامین سیال هیدرولیک فشار بالا به جعبه  فرمان استفاده می شود. مایع فرمان برقی امکان چرخش آسان تر خودرو را فراهم می کند.

جعبه  فرمان چه کار می کند؟

خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای الکتریکی (EV) از فرمان برقی استفاده می‌کنند، زیرا ممکن است در صورت نیاز به فرمان برقی، موتور احتراقی کار نکند.

این سیستم های قدرت الکتریکی از انواع سنسورهای فرمان استفاده می کنند و می توان آنها را به صورت الکترونیکی با ابزار اسکن تشخیص و کالیبره کرد.

برخی از خودروها دارای نوعی فرمان چهار چرخ هستند که از نوعی جعبه  فرمان برای کنترل تغییرات جزئی در چرخ های عقب نیز استفاده می کنند.

دلایل خرابی جعبه فرمان چیست؟

با گذشت زمان، جعبه  فرمان در نهایت ممکن است فرسوده شود و عملکرد نادرست داشته باشد.

این به دلیل فشار ثابتی است که به اجزای مختلف فرمان وارد می شود.

گاهی اوقات، آنچه فکر می کنید مشکل جعبه  فرمان است، در واقع می تواند ناشی از آسیب به اتصالات CV و محورهای محرک خودرو شما باشد.

تعمیر جعبه فرمان خودرو

چکمه های جعبه  فرمان آسیب دیده – چکمه های جعبه  فرمان از نوعی لاستیک ساخته شده اند، لاستیک صندوق عقب فرمان می تواند به مرور زمان از بین برود

و بوت جعبه  فرمان ممکن است ترک بخورد یا شکافته شود. هنگامی که بوت جعبه  فرمان ترک خورده یا شکافته می شود، به آب، خاک، گرد و غبار و شن اجازه می دهد

تا به آرایش جعبه  و پینیون وارد شود که می تواند به سرعت آنها را فرسوده کند.

آموزش تعمیر جعبه فرمان خودرو : اگر سیستم فرمان برقی دارید، این شن، کثیفی و آب از طریق مهر و موم انتهای جعبه  فرمان هدایت می شود

که می تواند به سرعت آنها را از بین ببرد. هنگامی که مهر و موم انتهای جعبه  فرمان از کار بیفتد، احتمالاً مایع قرمز فرمان برقی از زیر وسیله نقلیه شما نشت می کند.

مایع جعبه فرمان خودرو

تعمیر جعبه فرمان خودرو

اگر مایع فرمان برقی خیلی کم شود، ممکن است فرمان برقی را از دست بدهید که می تواند هنگام رانندگی بسیار خطرناک باشد.

همچنین پمپ فرمان برقی شما ممکن است مسدود شود، که به معنای هزینه بیشتر در آینده است.

بیشتر بدانید : جعبه فرمان چیست و چگونه می توانم بفهمم که خراب است؟

به دلیل خطرات موجود، چکمه‌های جعبه  فرمان برقی آسیب‌دیده، فاقد ضمانت تناسب اندام هستند. توصیه می کنیم اگر متوجه نشتی روغن قرمز رنگ فرمان برقی

(یا روغن قرمز) از زیر خودروی خود شدید، آن را در اسرع وقت توسط مکانیک های محلی مورد اعتماد خود بررسی کنید.

آسیب به انتهای جعبه  فرمان – انتهای جعبه  فرمان دارای نوعی اتصال توپی است که آنها را به جعبه  فرمان و پینیون متصل می کند.

اگر انتهای جعبه  فرمان فرسوده یا شل شود، خودروی شما نیز با ضمانت تناسب اندام مواجه خواهد شد. یکی از دلایل اصلی از کار افتادن انتهای جعبه  فرمان این است

که بوت جعبه  فرمان در مرحله ای شکافته یا ترک خورده است و اجازه می دهد آب، خاک و شن وارد مفصل توپ انتهایی جعبه  فرمان شود (لطفاً به بالا مراجعه کنید).

علائم خرابی جعبه  فرمان چیست؟

نشت مایع فرمان برقی – در خودروهایی که فرمان برقی دارند، جعبه  فرمان معیوب اغلب باعث نشت مایع فرمان برقی از زیر خودرو شما می شود.

دشواری در چرخش – خرابی جعبه  فرمان می تواند چرخاندن وسیله نقلیه شما را دشوار کند. این می تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد و باید در اسرع وقت برطرف شود.

فرمان ضعیف و بی پاسخ – فرمان شما ممکن است سبک باشد و برای حرکت به نیروی زیادی نیاز نداشته باشد. این نشان دهنده اتصال ضعیف بین فرمان و جعبه  است.

فرمان سنگین / به سختی چرخانده می شود – این نشانه آن است که جعبه  فرمان در حال مسدود شدن است یا اینکه فرمان برقی دیگر به راننده کمک نمی کند.

صدای کوبش در فرمان – برخی از دلایل رایج این امر می تواند ناشی از فرسودگی جعبه  و پینیون، فرسودگی انتهای جعبه  فرمان، فرسوده شدن انتهای میله کراوات، یا فرسوده شدن بوش های نصب جعبه  فرمان باشد.

بیشتر بدانید : علائم خرابی طبق خودرو

تعمیر/تعویض جعبه  فرمان چقدر اهمیت دارد؟

جعبه  فرمان به وسیله نقلیه شما امکان می دهد بچرخد و به شما امکان می دهد تا جایی که وسیله نقلیه شما می رود کنترل کنید.

یک جعبه  فرمان معیوب (یا سایر اجزای فرمان) می‌تواند با جلوگیری از چرخش مؤثر خودرو شما را محدود کند.

علاوه بر این، جعبه  فرمان فرسوده می‌تواند در صورت عدم تعمیر به سایر قسمت‌های خودروی شما آسیب برساند، به این معنی که بهتر است آن را زودتر تعمیر کنید.

تمام قسمت های جعبه  فرمان باید به درستی کار کنند تا یک ضمانت تناسب اندام (WOF) صادر شود.

تعمیر و تعویض جعبه  فرمان در همیلتون

آیا وسیله نقلیه شما مایع نشت می کند یا به درستی فرمان نمی دهد؟ اگر چنین است، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض جعبه  فرمان داشته باشید.

اشکال در سیستم فرمان شما پس از آن ما می توانیم تعمیرات با کیفیت بالا را به شما ارائه دهیم که در آزمون زمان ماندگار خواهد بود.

چه وسیله نقلیه شما دارای فرمان برقی، فرمان دستی یا فرمان برقی باشد، ما می توانیم تعمیر/تعویض کیفی جعبه  فرمان را انجام دهیم.

برای تعمیر و تعویض جعبه  فرمان در همیلتون، همین امروز با گریمر موتورز تماس بگیرید!

لطفاً توجه داشته باشید – ما معمولاً فقط “فقط قطعات” را برای این سرویس ذخیره یا عرضه نمی کنیم. ما یک کارگاه عمومی تعمیرات خودرو هستیم.

اگر بتوانید وسیله نقلیه خود را نزد ما بیاورید، ما می توانیم مشکل را تشخیص دهیم، قطعات لازم را پیدا کرده و جاسازی کنیم، یا خدمات مناسب را برای شما سازماندهی کنیم.

جهت خرید جعبه فرمان پژو پارس XU7 کلیک کنید

جهت خرید جعبه فرمان سمند XU7 کلیک کنید

جهت خرید جعبه فرمان پراید کلیک کنید

جهت خرید جعبه فرمان 405 کلیک کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *