آموزش خودرو, اخبار خودرو

تعمیر جعبه فرمان پژو 405

تعمیر جعبه فرمان پژو 405

مکانیزم های فرمان در خودروهای امروزی بر اساس آرایش قفسه و پینیون هستند. این ترتیب به مکانیزم فرمان طولانی مدت کمک می کند که بار بیش از 100000 کیلومتر را متحمل می شود. اگر مناسب باشد

تعمیر جعبه فرمان پژو 405

با این حال، تعمیرات گاه به گاه ممکن است ضروری باشد. برخی از این تعمیرات در حیطه توانایی های مکانیک مشتاق این کار است، در حالی که سایر تعمیرات قطعاً به تخصص متخصصان جعبه فرمان نیاز دارد.

فیلم آموزش تعمیر جعبه فرمان 405

تعمیر جعبه فرمان پژو 405 – نشتی

تعمیر جعبه فرمان هنگامی که از آرایش قفسه و پینیون با فرمان برقی استفاده می شود، سیلندر برق متصل به قفسه ممکن است در اثر ساییدگی آب بندی، مایع فرمان برقی نشت کند. اگر نشتی به انتهای قفسه هدایت شود، دمک را پر کنید، تعویض یا تعمیر قفسه ضروری است زیرا دم در نهایت ظرفیت خود را پر می کند و می ترکد.

اگر نشتی به اطراف محور ورودی پینیون هدایت شود، متخصصان جعبه فرمان باید آن را تعویض یا تعمیر کنند. اگرچه کیت‌های مهر و موم وجود دارد که خود فرد می‌تواند با آن‌ها زمان بخرد، اما این کیت‌های مهر و موم اغلب بیش از ارزششان دردسر دارند زیرا هنوز به تجهیزات کارگاهی و ظرافت مکانیکی یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص در این زمینه نیاز دارند. تعمیرات قفسه فرمان.

جعبه فرمان 405 – چک پارک خشک

متخصصان جعبه فرمان مشکلات مکانیزم فرمان قفسه و پینیون را می توان با یک بازرسی نسبتاً ساده به نام بررسی پارک خشک مشاهده کرد. بررسی پارک خشک خواستار این است که وزن خودرو روی چرخ‌ها توزیع شود. اگر تصمیم دارید از آسانسور وسیله نقلیه استفاده کنید، این را در نظر داشته باشید (بالابر مبتنی بر رمپ ایده آل است).

بیشتر بخوانید : تعمیر جعبه فرمان پراید

با باز بودن قفل فرمان، از دستیار بخواهید که فرمان را تکان دهد تا بتوانید مکانیزم فرمان را برای هر یک از مشکلات زیر که نیاز به تعمیر جعبه فرمان دارد، بررسی کنید. بازی به وضوح قابل مشاهده با میله های بیرونی، که یک تفنگ سیگار است. سر و صدا یا حرکت محدود با کوپلینگ شفت ورودی. حرکت سوکت های داخلی، حرکت بین قفسه و شاسی، هرگونه برآمدگی، سایش یا ترک.

تعمیرات جعبه فرمان 405- تست درایو

تعمیرات جعبه فرمان برای چرخش آزمایشی، وسیله نقلیه را به یک جاده باز و آرام و بدون ترافیک دیگر ببرید. برای انجام تست خرابی جعبه فرمان به انجام یک سری چرخش ادامه دهید. به هر چیزی که با ستون فرمان می شنوید به خوبی توجه کنید. هر گونه صدا معمولاً نشان دهنده مشکلات است.

همچنین به مشکلاتی که معمولاً با تراز نادرست مرتبط است توجه داشته باشید. در واقع ممکن است مکانیسم قفسه و پینیون مقصر باشد، نه تراز. این امر توجه حرفه ای را می طلبد.

این مشکلات شامل کشیدن وسیله نقلیه در حین پیچیدن، بازی فرمان و شل بودن فرمان است. اگر مشکلی دارید و نیاز به تعمیر جعبه فرمان دارید، آن را توسط متخصصان جعبه فرمان انجام دهید.

جعبه فرمان 405

جعبه فرمان پراید

جعبه فرمان سمند XU7

جعبه فرمان پژو پارس XU7

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *